Sharing the power (knowledge) of Microsoft NA - Navision!

Powered by Blogger





Blogarama - The Blog Directory





Feed Search



Blingo

Check out the Navision Knowledge Village Frappr!


Ever wondered where other Navision friends come from, have a look at the above map? Let others know your home location, Sign the Navision Knowledge Village Frappr!


Let your Navision friends know where you come from? Check out the Navision Frappr map on the right side!

Wednesday, November 16, 2005

Het Liftinstituut keurt met Microsoft Navision

Het Liftinstituut, de marktleider op het gebied van veiligheidskeuringen aan liften, roltrappen en o.a. gevelonderhoudinstallaties, heeft deze maand afscheid genomen van haar maatwerk applicatie Lift97 en voert nu de volledige administratie rond de objecten, de keuringen en projecten in Navision. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de ICM module "PRIMA Service & Maintenance". Deze module is in samenwerking met het Liftinstituut uitgebreid om ook aan de hoge eisen rond de rapportages en officiële certificering te kunnen voldoen.

Volgens de heer W. Hol, manager F&A, is de samenwerking met ICM Solutions een weloverwogen keuze geweest: “Na een uitgebreid selectietraject is er van 10 naar 4 en uiteindelijk 2 leveranciers gegaan. In de praktijk blijkt dat er weinig leveranciers zijn met een echte totaaloplossing tegen een betaalbaar tarief. Een belangrijke reden voor ons om te kiezen voor de oplossing van Navision is de standaard aanwezige functionaliteit, in combinatie met de mogelijkheid tot ‘branche specifieke’ oplossingen.-, zoals de PRIMA Service & Maintenance Add-on module van ICM Solutions. Het doel is om middels de nieuwe applicaties ons bedrijfsproces te stroomlijnen, keuringen efficiënter af te handelen, meer integratie tussen oplossingen te krijgen en klantspecifieke wensen via het systeem efficiënt en juist af te handelen. Uiteindelijk moet zo het kwaliteits- en service niveau van de organisatie naar haar klanten toe worden vergroot.”

Het systeem wordt niet alleen gebruikt door de binnendienst medewerkers, maar ook door alle buitendienst medewerkers, die via een speciaal gebouwde webapplicatie hun agenda raadplegen en de keuringsresultaten inbrengen in Navision. Via de volledig geautomatiseerde verwerking worden de meeste orders diezelfde nacht nog afgehandeld. Dat wil zeggen dat er niet alleen facturen geproduceerd worden, maar ook certificaten en rapporten, die des gewenst via e-mail al de volgende ochtend bij de klant liggen.
Maar niet alle orders worden direct afgehandeld. Middels de PRIMA workflow module worden rapporten met specifieke kenmerken, alsmede een steekproef van de "reguliere" rapporten klaar gezet voor een extra kwaliteits review zodat deze nogmaals kunnen worden beoordeeld voordat ze verwerkt worden.

Kees Buth, manager development bij ICM vervolgt: “In het project is veel aandacht besteed aan het optimaliseren van de processen. In het verleden waren handmatige acties nodig. Rapporten werden bijvoorbeeld handmatig per e-mail verstuurd, en voor klanten die graag een maandelijkse verzamelfactuur wilden, werden de facturen met de hand tegengehouden, waarna maandelijks een nieuwe totaal factuur gemaakt werd. Al deze afspraken liggen nu vast in het systeem, zodat met één druk op de knop de juiste documenten via de juiste media verstuurd worden.

Over het Liftinstituut
Het Liftinstituut is toonaangevend in veiligheidszorg bij onder andere liften, gevelonderhoudsinstallaties, hoogwerkers, roltrappen, rolpaden en transportwerktuigen. Het Liftinstituut maakt veiligheid en kwaliteit aantoonbaar via certificering en keuring van hijs- en hefwerktuigen zoals liften en via certificering van kwaliteitsborgingssystemen (ISO 9001), arbomanagement systemen (OHSAS 18001), veiligheidsmanagementsystemen (VCA) en milieuzorgsystemen (ISO 14001) en traint en begeleidt gebruikers onder andere op het gebied van liftveiligheid. Niet alleen veiligheidsgericht, maar vooral ook verbeterings- en klantgericht. Deskundig en onafhankelijk.

In 1933 werd het Liftinstituut in het leven geroepen. Een onafhankelijke instantie met als belangrijkste doelstelling het verhogen en bewaken van de liftveiligheid in Amsterdam.
In 1956 werd het Liftinstituut door de wetgever aangewezen om alle liften in Nederland aan de veiligheidsvoorschriften te toetsen door keuringen. Vandaag de dag wordt elke lift in Nederland om de 18 maanden aan een uitvoerige keuring onderworpen. Wanneer aan de strenge veiligheidseisen is voldaan, geeft het Liftinstituut een Certificaat van Goedkeuring af.


Voor meer informatie bezoek de website www.icm-solutions.nl

0 Comments:

Post a Comment


<< Home


Copyright © 2000 - DanGa Design